Resevillkor - meny
- Allmänna villkor för avtalet
- 1. Avtalet
- 2. Pris och betalning
- 3. Resenärens rätt till ändring och avbeställning
- 4. Resenärens rätt att överlåta avtalet
- 5. Ändringar före avresan
- 6. Arrangörens ansvar för paketresans genomförande
- 7. Om prisavdrag och skadestånd
- 8. Reklamation
- 9. Resenärens ansvar under resan
- 10. Arrangörens skyldighet att tillhandahålla assistans
- 11. Tvistlösning
- 12. Förbehåll om ändringar
- 13. Särskilda restyper
- 14. Hantering av personuppgifter
8. Reklamation
8. Reklamation
8.1
Resenären får endast åberopa fel i de avtalade tjänsterna om denne inom skälig tid efter det att denne märkt eller bort märka felet underrättar arrangören eller återförsäljaren om felet. Detta ska ske snarast och om möjligt på resmålet. Vid fastställande av eventuellt prisavdrag eller ersättning för skador beaktas den tidpunkt då resenären reklamerat om ett sådant meddelande hade inneburit att arrangören kunde ha avhjälpt felet.
8.2
Utan hinder av punkt 8.1 får resenären åberopa fel om arrangören eller återförsäljaren har handlat grovt vårdslöst eller i strid mot tro och heder.
För dig som vill skicka in en reklamation, hittar du information här.