Är du inte nöjd med din resa?

Har du kommit hem från din semester och upplevt att något inte har levt upp till dina förväntningar? Här hittar du information om hur du kan reklamera din resa.

Befinner du dig fortfarande på resmålet?

Vi vill gärna ordna dina problem medan du fortfarande är kvar på semestern, så att den blir precis som du önskar. Kontakta oss därför direkt om du fortfarande befinner dig på plats.

Skadat eller försenat bagage

Skadat eller försenat bagage

Har ditt bagage blivit försenat eller skadat? Då är det flygbolaget du ska kontakta. Hitta ditt flygbolag.

Sjukdom, skada eller stöld

Har du varit sjuk, blivit skadat eller råkat ut för stöld? Då kan du kontakta ditt eget försäkringsbolag. Köpte du en reseförsäkring i samband med din resa, ska du Fylla i denna skadeanmälan och skicka till Gouda.

Hyrbil

Vill du reklamera något gällande din hyrbil, t.e.x. extrabelopp som blivit dragna efter hemkomst och du hyrt din bil av AVIS, kan du med fördel gå in på AVIS hemsida där du hittar en kopia på fakturan och kan se vad beloppet täcker.
Har du andra frågor om hyrbilar eller hyrt en bil hos SIXT kan du använda vårt reklamationsformulär.

Handlar din reklamation om annat på resan?

Om din reklamation handlar om annat än det som är nämnt ovanför, kan du sända din reklamation direkt till oss. Om du ansöker om kompensation efter hemkomst, är det viktigt att du kontaktat oss direkt på resmålet, så att vi där har haft möjlighet att hjälpa dig på plats.

För att kunna följa upp ditt ärende, måste vi ha mottagit din reklamationsförfrågan senast fyra veckor efter din hemkomst.

Har du frågor, är du välkommen att kontakta oss på 0770-45 66 64 (måndag - fredag kl. 12-16).