Det hände på 2010-talet

2010
Vulkanutbrottet Eyjafjallajökull stoppar flygtrafiken, men Ving löser resorna hem. Den traditionella resekatalogen ersätts med ett inspirationsmagasin.
2011
Magnus Wikner blir ny VD och Turkiet toppar som populäraste sommardestination. Ving satsar på Karibien och öppnar Ocean Beach Club på Kreta.
2012
Nya Sunwing- och Sunprime-hotell öppnar. Vings nya logotyp, ”The sunny heart”, lanseras och blir gemensam identitet i Norden.
2013
Konceptet SENTIDO lanseras i Sverige. Magnus Wikner blir koncernchef för Thomas Cook Northern Europe.
2014
Två nya koncept ser dagens ljus: Smartline och SunConnect. Internetförsäljningen slår nya rekord och Johnny Nilsen tar över som ny VD.
2015
Ocean Beach Club Gran Canaria öppnar och ytterligare Sunprime-hotell lanseras. Lollo & Bernie får egen webshop och går på export. Ving tar bort elefantridning på utflykter.
2016
Casa Cook öppnar på Rhodos med egen Lollo & Bernie-butik – en succé! Ving fyller 60 år och satsar mer på träningsresor.
2017
Nästa Casa Cook öppnar på Kos. Thomas Cook skärper regler för djurutflykter.
2018
Cook’s Club lanseras på Kreta. Samma år inleds även initiativet #noplaceforplastic där 70 miljoner engångsartiklar i plast ska bort fram till 2020.
Thomas Cook-gruppen inleder ett samarbete med Expedia och får därmed ett större och bredare utbud av hotell världen över.
2019
Fortsatt satsning på Casa Cook och Cook’s Club. Tågsemester återinförs och klimatkompenserade resor lanseras.
Thomas Cook Groups konkurs drabbar Ving, men trafiken återupptas snabbt. Vinggruppen får nya ägare och flygbolaget blir Sunclass Airlines.









