Läs andras eller dela med dig av dina egna restips

Skriv om din egen resa eller läs och inspireras av andras restips! Här hittar du mängder av tips, synpunkter och subjektiva betyg på allt som kan vara av intresse, både inför och under din resa.

Läs andras restips

Filtrera i listorna med land och resmål nedan för att hitta andras tips på de resmål just du är intresserad av.

Tipsa andra om din bästa reseupplevelse - skriv ditt restips här!

Av: Suzanne
    2017-07-26

Sport/Äventyr

Ja då var vi hemma igen efter två veckor på Mallorca. Vi bodde på Sunprime Palma Beach för åttonde gången.Toppen som vanligt!En liten restaurang, Bon Vent som vi inte besökt tidigare blev en favorit ( ligger i närheten av hotellet).Mycket god mat! Besök i Palma för shopping är ett måste samt långa s köna morgon promenader. Vi längtar redan tillbaka och har bokat för nästa år. Då reser vi med vänner:)

Resan ägde rum: juli 2017

Av: susanne.axberger
    2017-02-09

Har i flera år åkt med min mamma till Sunprime Playa Palma. Men tyvärr kan hon inte längre bada i havet och poolen på hotellet är utrustad med stege och det funkar inte det heller.

Det är ett hotell med en underbar personal. Så vi kan kan verkligen rekommendera detta hotell. Har men besökt hotellet v ill man inte åka någon annanstans.

Resan ägde rum: februari 2017

1 kommentar
    Suzanne skrev:
    2017-02-15
    Hej Susanne! Kan bara hålla med! Sunprime Palma Beach är ett hotell man återvänder till. Vi reser dit i juli för åttonde gången. Blir säkert fler gånger. Med vänlig hälsning Suzanne

Av: anci.andersson
    2016-10-15

Nöjesliv

Hotell Nautic.Inget hotell att rekommendera,fattar inte att Ving har det på sin lista.Något som man kan rekommendera är Restaurng RICKY i Playa de Palma.Mycket god mat, trevlig personal och bra utsikt.Hotell Nautic ligger i Can Pastilla.

Resan ägde rum: oktober 2016

Av: Lasse
    2016-08-26

Om man gillar utmaningar eller är självplågare ska man bo på Mallorca Garden. jag har aldrig sett något värre sen jag åkte en sista minuten till Rhodos stad 1982.Om man tittar ca 3 år tillbaka i resetipsen här ser man några med liknande upplevelser,konstigt att Ving har det kvar i programmet men det ska väl finnas något för alla smakriktningar.

Resan ägde rum: augusti 2016

1 kommentar
    schenstroem skrev:
    2017-08-06
    Hej Lasse.. jag har också ( tyvärr på grund av att jag hade lite pengar ) var jag tvungen att bo på detta äckliga, smutsiga hotell. Jag fick sova med stora spindelnät på sänglampan och på takfläkten. Jag klagade första timmen och mannen i receptionen ( som var galen ) blev så aggressiv mot mig och jag kallade in Vingpersonal som lovade mer städning dagen efter.. det är bara skit. Ving tjejen sa att hon kunde inte erbjuda mig något annat då det är fullt på hela ön, sen gick hon och jag såg aldrig henne mer, vi ska inte tala om poolen.. äcklig, smutsig, full av döda flugor. se gärna mitt lägg

Av:
    2016-08-06

Nöjesliv

Tack för en riktigt härlig semestervecka. Det var över 10 år sedan vi åkte en charterresa men är så positivt överraskade att det inte blir sista gången. Allt var bra från bokning till själva resan och hotellet Palma Beach Hotel. Stället är en ganska typisk badort med många 70 tals hotell längs en lå ng strandpromenad men det som hänt är att många hotell fått en modern framtoning, stranden sköts exemplarisk och läget gör att det är nära både till Palma och trevliga bilutflykter. Vi var mycket nöjda med servicenivån på hela hotellet, rummen, frukost mm. Jättebra rutiner vid utcheckning. Vi hyrde bil och åkte till mysiga stränder vilket vi varmt rekommenderar så för vår familj 2 vuxna med tonårsdotter så blev det en mycket lyckad vecka!

Av:
    2016-08-06

Av: katarina.matsson
    2016-08-01

Nöjesliv

Tillbringade åter igen två veckor på Sunprime Palma Beach. Detta var tredje gången. Efter att ha gjort ett uppehåll och åkt till grekland de två senaste åren var vi nu alltså tillbaka! Detta är verkligen ett kanonställe och rekommenderas varmt! Allt från trevlig personal, rent och snyggt hotell, fin t spa och närheten till Palma. Hyr gärna cyklar och ta en tur till Palma, fin cykelväg hela vägen och tar (i lugnt tempo) ca 40 minuter. Mysigt att strosa i gamla delen och det går hur bra som helst att leda cykeln där. Bara att gratulera er som bokat resa hit. // Katharina

2 kommentarer
    2016-08-02
    Denna kommentar är borttagen.

Av: Suzanne
    2016-07-29

Som vanligt bra på resmålet och hotellet Sunprime Palma Beach. Vi saknade dock Pepe i restaurangen i år, han har gått i pension. Vi var i Palma ett par gånger, ett måste. Resan nästa sommar är redan bokad. Hotell Managern Domingo gav mig en flaska olivolja från sin egen odling, fin gest.
    Med vänlig h älsning Suzanne

Av: magda91
    2016-07-27

Hotel Cosmopolitan
    Rent, fräscht och trevligt hotell.Trevlig och kunnig personal. Mycket bra mat på hotellets restaurang med stort utbud både på frukosten och middagarna, mycket prisvärd halvpension. Mycket fint pool område. Bra utbud i baren. Något små rum. 4/5 i betyg.

Av: tvarbanan
    2016-07-19

Nöjesliv

Nyss hemkommen från två underbara veckor på Sunprime Palma Beach och har bara gott att säga om hotellet och resmålet.

Bodde i rum nr 6 som ligger i en sidobyggnad och som var helt okej. Städningen var mycket bra. Luftkonditioneringen också. Ja nästan lite FÖR bra för jag vaknade flera nätter av att j ag frös och fick stänga av den. Frukost- och middagsbuffén får också klart godkänt, liksom restaurangens personal som jag uppfattade som väldigt trevlig och proffsig.

Det bästa med Playa de Palma är den suveräna långa strandpromenaden samt strandgatan som är helt bilfri. Perfekt om man gillar att promenera eller löpträna. Och själva stranden givetvis som är ren och välskött. Dessutom finns ett stort utbud av restauranger och butiker.

Är mycket nöjd med mina två veckor på Sunprime Palma Beach!