Thailand Pass

Thailand Pass

Alla resenärer måste fylla i ett inreseformulär ett s.k. "Thailand Pass".

Kom ihåg att ange rätt ankomstdatum när du fyller i inreseformuläret. Ankomstdatumet är ofta dagen efter ditt avresedatum, se det exakta ankomstdatumet på din biljett.

Formuläret är obligatoriskt och innehåller mycket information och bifogande av dokument, vilket gör att man ska påbörja processen 4 dagar före avresa.

När du har skickat in formuläret är det en behandlingstid på 48 timmar enligt thailändska myndigheter innan din QR-kod finns tillgänglig. Redan på avreseflygplatsen i Danmark/Sverige ska du visa QR-koden från ditt inreseformulär/Thailand Pass, så kom ihåg att ha det tillgängligt.

Obs! Har du en @hotmail, @live eller @msn mejladress måste du använda en annan mejladress då du inte kommer kunna ta emot den obligatoriska QR-koden på denna typ av mejladress.

Frågor och svar

Vad händer om jag inte fyller i inreeformuläret/Thailand Pass?

Om inreseformuläret/Thailand Pass, inte är ifyllt eller korrekt ifyllt kommer du att bli nekad inresa i landet och du kommer därför inte heller få gå ombord på flyget. I detta fall får du inte heller tillbaka pengarna för resan. Det är därför viktigt att du försäkrar dig om att både du och dina medresenärer har fyllt i formuläret korrekt och mottagit en QR-kod från Thailand Pass.

Vad ska jag göra om jag får avslag på mitt inreseformulär/Thailand Pass från de thailändska myndigheterna?

Om du får avslag på ditt inreseformulär ska du kontrollera att du har bifogat alla de dokument som krävs. Kontrollera också att den QR-kod som du ska bifoga är klar och tydlig, (se exempel i vår manual ovan på sidan 11), prova därefter att fylla i och skicka formuläret igen.

Nödvändiga cookies gör sajten brukbar genom att aktivera grundläggande funktioner såsom sidnavigering och tillgång till säkra webbplatsområden. Sajten kan inte fungera optimalt utan dessa cookies.
Funktionella cookies gör det möjligt att spara information om hur hemsidan visas eller beter sig. T.ex. ditt val av språk eller region. Dessa behövs för att sajten ska kunna fungera optimalt.
Statistiska cookies hjälper oss att förstå hur besökare interagerar med hemsidan, genom att samla data.
Marketing cookies används för att spåra hur besökare rör sig på hemsidan. Detta för att visa innehåll som är relevant för respektive besökare och mer värdefullt för företaget och tredjeparts annonsörer.