Res tryggt till Kanarieöarna

När du reser till Kanarieöarna kan du känna dig extra trygg om du mot förmodan skulle bli smittad av Covid-19. De allra flesta hemförsäkringar ger fullgott skydd, men kolla för säkerhets skull med ditt försäkringsbolag i god tid innan du reser.

Dessutom bjuder de kanariska myndigheterna på en gratis Covid-19-försäkring för dig som saknar skydd i din vanliga försäkring. Det enda du själv behöver hålla reda på är vart du ska vända dig om du skulle bli smittad. Läs mer här.

Vad gäller

Vilka skydd finns och hur fungerar Kanarieöarnas Covid-19 försäkring?

I samarbete med den lokala regeringen på Kanarieöarna erbjuder Ving ökad trygghet via ett omfattande försäkringsskydd.

Kanarieöarnas Covid-19-försäkring täcker:

  • Provtagning och sjukvårdskostnader
  • Extra kostnader för logi vid förlängning av vistelsen (karantän)
  • Extra kostnader för ny flygbiljett vid ändrad hemresa

Vi finns på plats för dig

Vi på Ving finns självklart där för dig när du behöver oss. Vår egen personal på Kanarieöarna hjälper dig gärna med det du behöver och du når dem både via telefon, sms, mail och på ditt hotell.

Vad ska jag göra om jag får symtom under min vistelse på Kanarieöarna?

  • Isolera dig på ditt boende och ring hälsomyndigheten på Kanarieöarna på 900 112 061 om du har en spansk telefon och 112 om du ringer från din egen mobiltelefon. De ger dig vägledning om vilka lokala riktlinjer som gäller för dig och ditt resesällskap. Tänk på att informationen ges på engelska, behöver du hjälp med engelskan är du välkommen att kontakta vår personal på plats.
  • Kontakta Ving på resmålet, vi finns här för dig för att hjälpa och assistera.
  • Ta även kontakt med ditt försäkringsbolag.

Det är viktigt att du har en reseförsäkring som ger skydd då denna försäkring endast täcker om du blir sjuk i Covid-19. De allra flesta reseförsäkringar ger fullgott skydd men kolla för säkerhets skull med din försäkringsgivare innan du reser. För ett komplett skydd som täcker övriga delar av din resa rekommenderar vi att du köper Goudas reseförsäkring.

Vanliga frågor

Behöver jag fortfarande reseförsäkring?
Läs mer Ja det är viktigt att du fortfarande har en reseförsäkring. Kanarieöarnas försäkring täcker endast Covid-19. Den gäller inte om du råkar ut för någon annan sjukdom.
För ett komplett skydd som täcker övriga delar av din resa rekommenderar vi att du köper Goudas reseförsäkring. Goudas reseförsäkring.
Dölj

Vad exakt täcker Kanarieöarnas Covid-19 försäkring?
Läs mer Försäkringen ingår automatiskt och utan kostnad under perioden 3.8.20 – 2.8.21 oavsett när du bokade din resa till Kanarieöarna. 
Försäkringen ger ersättning för:
 - provtagning och sjukvårdskostnader under din resa. 
 - Extra kostnader för logi vid förlängning av vistelsen (karantän) 
 - Extra kostnader för ny flygbiljett vid ändrad hemresa
 
Läs fullständiga villkor för försäkringen här.
Dölj

Kommer jag bli isolerad på mitt hotellrum?
Läs mer Om du känner av symptom, ska du isolera dig på ditt boende. Efter att du har ringt nummer 900 112 061 om du ringer från en spansk telefon och 112 om du ringer från din egen telefon, så får du fortsatt vägledning och information om de lokala riktlinjer som gäller för dig och ditt resesällskap (information ges på engelska)
 
Kanarieöarnas Covid-19-försäkring ger ersättning för extra kostnader vid förlängning av vistelsen (karantän). Läs fullständiga villkor för försäkringen här.
Dölj

Har Ving personal på Kanarieöarna?
Läs mer I och med att vi har vår egen personal på Kanarieöarna kan du känna dig extra trygg. De hjälper dig gärna med det du behöver och du når dem både via telefon, sms, mail och på ditt hotell.Dölj

Notera att försäkringen är ett samarbete mellan myndigheterna på Kanarieöarna och AXA-försäkring. Försäkringen omfattar alla turister på Kanarieöarna och är inget erbjudande från Ving eller andra bolag inom NLTG-koncernen. Självklart finns vi på plats på Kanarieöarna för hjälp och support, om du är i behov av detta.