Res tryggt med Ving
Res tryggt
med Ving

Fördelar när du reser med Ving

På Ving har vi haft samma ledstjärna i över 30 år: att våra gäster ska uppleva de bästa veckorna på året när de reser med oss. För att vi ska lyckas med det strävar vi efter att vara personliga, nytänkande och att det ska vara tryggt att resa med oss. Och att du ska få den semester som passar just dig.

När du reser med oss får du...

All vår kunskap på köpet

Vi har arbetat med resor i drygt 50 år och flyger årligen drygt 600 000 människor till våra resmål, och många av dem kan ta flyget direkt från sin hemstad. Alla dessa resor ger oss förstås stor erfarenhet och massor av kunskap om vad som är viktigt för våra kunder. För om veckorna med oss ska bli årets bästa måste allt från små detaljer till stora sammanhang fungera perfekt.

Vi har arbetat med resor i drygt 50 år.

Ocean Beach Club Kreta
Bo bättre. Mycket bättre

Inte ens vi kan påverka vädret på semestern. Men något som vi kan påverka är hur du bor. Vi vet att just hotellet är väldigt viktigt för att din semester ska bli lyckad. Därför har vi lyssnat på våra gästers omdömen och valt alla våra boenden med största omsorg. Vilket hotell du än väljer kan du vara säker på att vi kontrollerat allt från barnsäkerhet och service till läget på hotellet.

Ingenting får skava under årets bästa veckor.

Experthjälp innan du reser...

Vi vet hur viktigt det är att få hjälp och guidning, innan man tar beslutet och bokar sin resa. Vi på Ving har tagit fram flera olika hjälpmedel för att förenkla för dig. Under Vings hjälpservice har vi samlat vanliga frågor och svar, info om hur du bokar, vilka regler som gäller och en hel massa goda råd och tips kring din resa. Via telefon, mejl eller chatt kan du få hjälp av våra reseexperter.

...och full service på plats

Vår service tar inte slut när du har bokat. På de flesta resmål har vi egen personal som finns tillgänglig om du behöver hjälp med något, har frågor eller vill har tips om sevärdheter, stränder och utflykter. Vi har också vår servicetelefon där du kan nå oss dygnet runt samt vår SMS-tjänst som ger dig gratis tips och erbjudanden under resans gång.

Flexibilitet och valfrihet från A - Ö

Alla är olika – speciellt våra kunder. Vissa vill ha allt inkluderat i sin resa medan andra bara bokar en flygbiljett. Vi ger dig full flexibilitet och valfrihet att sätta ihop din resa precis som du önskar. Den som vill kan få hjälp med att förboka allt från hyrbil, spjälsäng, transfer och spabehandlingar till musikalbiljetter och utflykter. Alltid till förmånliga priser.

Öppet köp, avbokningar och ändringar

Även om du har bokat din resa så kan det hända något som ändrar dina planer. När du reser med oss har du öppet köp i 7 dagar när du bokar en charterresa. Vår av- och ombokningsförsäkring är speciellt anpassad för våra resor och med den kan du alltid avboka och få tillbaka pengarna om du eller någon i familjen skulle bli sjuk. Du har också möjlighet att boka om resan senast 30 dagar före avresan.

Res först och betala senare

Med Ving Holiday Card kan du resa nu och betala sen. Vårt semesterkort kostar inget, men ger dig en rad förmåner (t.ex. billiga inrikesresor med BRA) och möjlighet att köpa resan nu och betala om 4 månader. Du kan också välja att betala resan räntefritt inom 12 månader eller att betala ränta och dela upp betalningen över längre tid.

Trygghetsgaranti

Att resa med Sveriges största researrangör innebär många fördelar. Men framförallt är det en trygghet. Vi lämnar inte dig i sticket. Är olyckan framme så får du hjälp. Dessutom kan det vara tryggt att veta att Ving har resegaranti ställd till Kammarkollegiet. Även om de flesta av våra resenärer, tack och lov, aldrig behöver fundera över detta är det ändå en trygghet. Av stor betydelse.

Åsikter, synpunkter, feedback – mottages tacksamt

Lever vi upp till allt vi lovar? De enda som kan svara på det är förstås våra kunder. Vår undersökning, som skickas ut via mail till alla vingresenärer efter hemkomst, ligger till grund för hela vårt utvecklingsarbete vad gäller hotell, resmål och service. Dina ärliga svar är guld värda och ger oss en chans att bli ännu bättre. Är du missnöjd med din resa och vill reklamera vill vi förstås veta det också.